Datum för årsmöte 24/4 kl. 11.00 info inför det mm.

Rapport från styrelsemöte 7:e februari

Vi räknar med att vi kommer att ställa ett nodskåp på Lilla Askerön som skall betjäna hela föreningen. Det skall ha plats för framtida utbyggnader och således vara dimensionerat för 6-700 anslutningar.

Kassören kommer under vecka 7 att upprätta en förteckning över de markägare som berörs med nätförläggning över sina ägor och därefter kommer dessa att kontaktas för upprättande av markägaravtal så att det är förberett när vi senare kan påbörja arbetet.

Motioner till årsmötet skall vara inne senast den 23:e mars för att kunna behandlas på årsmötet.

Årsmötet kommer att äga rum den 24:e april och särskild kallelse om detta kommer i början av april. Utskick även via epost och till de som inte har det, via post.

Kassören och administratören har varit på möte hos Orust kommun och blivit uppdaterade om myndighetshanteringen av föreningarna. Vi har bland annat fått reda på att Jordbruksverket och Länsstyrelsen som inte delat ut några bidrag till fiberföreningar under förra året räknar med att kunna påbörja ärendebehandlingar  from 14:e mars igen.

Det är mycket som skall fram innan vi kan komma igång, kontakter med Länsstyrelsen, Trafikverket, Ledningskoll, för att hantera frågor angående fornminnen och miljö, sjökabelförläggningar, passerande trafik mm.  Framför allt inväntar vi ett bidrags beviljande vilket är avgörande med nuvarande upplägg. Om vi inte får bidrag är det inte kört men vi få troligen se över vilket upplägg vi vill gå vidare med i ett sådant fall.

Då föreningen räknar med att komma in i en byggande period under nästa mandatperiod har vi för avsikt att utöka styrelsen. Du som känner att du kan tillföra kapacitet eller har en granne som är medlem i föreningen och har erfarenhet av att driva projekt ombedes kontakta  valberedningen. Det är vi medlemmar som är föreningen och ett lyckat projekt bygger på att vi själva engagerar oss, inte någon annan.

Denna information kommer i modifierad form skickas till samtliga medlemmar redan nu, så om ni saknar epost eller brev önskar vi få veta det för att se om vår information är fel.