Här kommer en beskrivning över vad man kan välja när vårt bredband väl kommer igång och vilka alternativ som finns.

Det kommer att finnas 4 alternativ att välja på. För samtliga alternativ tillkommer

– en årsavgift på 300 kr per år
– en nätavgift på 100 kr per månad (med ett undantag)

Årsavgift och nätavgift ses över vid varje årsmöte och kan justeras beroende på föreningens ekonomiska utfall.

Information om hur/när man kan välja dom olika alternativen kommer i ett separat inlägg senare här på hemsidan.

Telias Gruppavtal för 249 kr per månad + nätavgift
För dom som vill ha ett mycket prisvärt alternativ med bredband året om erbjuds att teckna Telias Gruppavtal. Där får man Bredband + TV + Telefoni för i princip lägre pris än om man enbart tecknar ett bredbandsabonnemang hos en annan valfri leverantör. OBS – det ingår även en trådlös router och en tv-box utan extra kostnad.

Läs mer om vad som ingår i Telias Gruppavtal och vilka tilläggstjänster som finns här: Presentation av Telias Gruppavtal

OBS – För detta alternativ gäller en bindningstid på 5 år. Bindningstiden startar när alla hushåll i föreningen fått Telia Gruppavtal aktiverat. Dvs, det kan innebära att vissa hushåll som kommer igång tidigare får lite längre bindningstid.

Välj själv på ZMARKET
För dom som vill välja fritt bland det mesta som finns på marknaden eller som bara vill ha internet under en kortare period under året (t.ex. under sommaren) så kan man gå in på zmarket.se för att hitta sin egen unika lösning.

Månadskostnaden här blir den kostnad som står angivet på zmarket.se + nätavgiften.

Gå in på zmarket.se redan idag och kolla på utbudet. OBS – det går inte att fylla i sin egen adress än så länge utan man får välja “Orust” och “Bohuslän Fiber” för att se det utbud och dom priser som gäller för oss.

Vilande abonnemang
För dom som vill kunna vila sitt abonnemang under t.ex. vinterhalvåret så betalar man enbart den månatliga nätavgiften.

Detta alternativ används alltså i första hand i kombination med ZMARKET där man betalar för ett abonnemang under t.ex. sommarperioden och sedan enbart betalar nätavgiften under den delen av året man inte behöver internet.

Framtidssäkrat hus
För dom som inte behöver internet från start kan man välja att enbart installera en anslutning fram till huset som senare kan aktiveras när man vill. För detta alternativ betalar man enbart årsavgiften en gång per år och ingen nätavgift.

OBS – Om man väljer detta alternativ innebär det att det inte blir någon installation av en s.k. mediabox på insidan av huset. Om det blir en extrakostnad för detta eller inte när man väl vill aktivera sitt hus är ännu inte beräknat/beslutat.